skip to Main Content

درباره گرکان

دهستان گَرَکان در استان مرکزی و بین تفرش و آشتیان واقع شده و حدود ششصد و شصت نفر (سرشماری سال نود و پنج)جمعیت دارد. و از گذشته مهد بزرگانی همچون دکتر محمد قریب، استاد عبدالعظیم قریب و دکتر عبدالکریم قریب و دیگر بزرگان علم و هنر بوده است.

تماس با ما

Email:info@garekan.ir
تلفن تماس: 09370766610

موقعیت جغرافیایی

درباره گرکان

درباره گرکان

دهستان گركان در بخش مركزي شهرستان آشتيان در مختصات جغرافيايي:  °۴۹٫۹۷۰۰شرقی °۳۴٫۵۴۳۶شمالی واقع شده و حدود هشتصد نفر جمعيت دارد، زبان مردم گركان فارسي و مذهبشان شيعه ميباشد، اين روستا داراي مشاهير و بزرگاني است كه نام و آثارشان در تاريخ جاوانه خواهد بود از جمله اين بزرگان دكتر محمد قريب (پدر طب اطفال) – استاد عبدالعظیم قریب گرکانی(بنیانگذار ادبیات نوین فارسی) و کتر عبدالکریم قریب (پدر علم زمین‌شناسی ایران) و ديگر بزرگاني است كه به  تفضيل در هر بخش متخص آنان به شرح آثارشان خواهيم پرداخت.

برغم كوچ اكثر مردم گركان به شهرهاي بزرگ اين روستا بازهم پويايي و سر زندگي خود را داراست و شغل اغلب مردم آن كشاورزي و دامداري ميباشد.

هدف ما از راه اندازي اين سايت آشنايي بيشتر بازديدكنندگان با روستاي گركان ميباشد شما هم درصورتي كه علاقمند باشيد ميتوانيد در اين امر ما را ياري نماييد براي اينكار درخواست خود را از طريق فرم تماس با ما ارسال نماييد.

This Post Has 2 Comments
  1. با سلام آدرس دقيق آب انبار مستشار الملك در گركان را مي خواستم و شماره ثبت اين اثر را و اطلاعاتي در مورد تاريخچه و … ماه پيش به گركان آمدم و براي اولين بار از اين مكان ديدن كردم … اما شخصي آنجا نبود كه اطلاعات ذكر شده را از ايشان دريافت كنم… درصورت امكان راهنمايي بفرماييد….
    با سپاس

  2. درود بر شما :
    بنده سایت http://www.garekan.com را راه اندازی نموده بودم که متاسفانه به خاطر عدم وقت و فرصت آن را به روز نکردم . در هر صورت از گردانندگان این تارنما نهایت سپاس و قدردانی را دارم . در صورتی که نیازمند تصاویری از گرکان هستید اطلاع دهید تا آنها را در اختیارتان قرار دهم.

    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top